– strategi for berekraftig mobilitet
Årsrapport 2023
transporten
Eit godt år for kollektiv-2023 vart året då vi endeleg kunne friskmelde kollektivtrafikken heilt etter covid19-pandemien. Med ein solid auke i talet på påstigingar i kollektivtrafikken i Vestland i 2023 passerte vi førre toppår, som var 2019.
Totalt var det 89,1 millionar påstigingar på buss, båt og bybane i Vestland i 2023, mot 78,5 millionar i 2022. I 2019 var talet 81,8 millionar. Talet for 2023 vart dermed 14 prosent høgare enn året før, og 9 prosent høgare enn «normalåret» 2019.
Vekst på bybanen etter nyopning
Totalt var det 24,3 millionar påstigingar på bybanen i 2023, mot 19,1 millionar året før, ein vekst på 27 prosent. Ein stor del av denne store auken heng naturleg saman med at linje 2 til Fyllingsdalen vart opna 21. november 2022. 2023 var det første heile året med drift på to linjer, som ga mange fleire reisande totalt sett. Linje 2 fangar opp ein del reisande på Fyllingsdalen terminal som tidlegare reiste med buss, og linja er også blitt særskilt populær blant reisande som skal til og frå Haukeland universitetssjukehus.
Linje 2 har berre ni stopp mot linje 1 sine 27, og delar av traseen går over Mindemyren som er eit område med få reisande i dag, men der det er store utbyggingsplanar for framtida. Reisetala speglar desse tilhøva, og linje 2 er veslebror i nettverket med 4,9 millionar reisande i 2023, mot 19,3 millionar på linje 1.
Linje 1 mellom Bergen sentrum og flyplassen har hatt passasjervekst på eiga hand. I 2022 var det 18,6 millionar påstigingar på denne linja, som auka med 4 prosent til 19,3 millionar i 2023.
I snitt er det om lag 70 000 påstigingar på linje 1 kvar dag, og om lag 20 000 på linje 2.
Bybanen utgjorde 27 prosent av alle påstigingar på kollektivtrafikken i Vestland i 2023.
Ni prosent auke for buss
Det var ein auke på ni prosent for påstigingar på buss i heile Vestland samanlikna med 2022. Hovudvekta av trafikken er i Bergen og dei kringliggande kommunane. Bergensområdet sto for 92 prosent av påstigingane på buss, bybane og hurtigbåt i heile Vestland i 2023.
Passasjerutviklinga for buss på innfartsårene til Bergen sentrum var aukande heile året. Den største veksten har kome på innfartsårer der Skyss har endra eller styrkt rutetilbodet. E39 mellom Os og Bergen vart fornya med motorveg mellom Svegatjørn-Rådal, som opna 31. oktober 2022. Skyss endra busstilbodet for å tilpasse det til nytt og gammalt vegnett, og det samla talet på bussavgangar auka. Det nye veganlegget gjorde det lettare for bilistane, og ein var på førehand usikker på effekten for bussane, men nye linje 600 mellom Osøyro og Bergen vart ein stor suksess. Høge passasjertal gjorde at Skyss styrkte busstilbodet ytterlegare i mars 2023. Tilbodet er enkelt å forstå for dei reisande og har høg frekvens i rushtida, med avgangar opptil kvart 10. minutt. Samstundes er det høge bomkostnadar for privatbil og låge busstakstar på strekninga, og effekten syner at slike insentiv fungerer etter hensikta.
Svært gode reisetal for båt
Båtrutene til Skyss hadde over 1,7 millionar reisande i heile Vestland i 2023. Dette var ein auke på 10 prosent frå året før, og 17 prosent høgare enn før pandemien.
Nordhordlandsruta hadde 164 000 påstigingar i 2023, mot 117 000 i 2022, som er ein auke på heile 40 prosent. Veksten heng truleg saman med reduksjonen av billettprisen 20. juni 2022, då reiser med båten fekk same pris som bussreiser innanfor sone A. 2023 var det første året med full effekt for denne endringa.
Talet på reisande på Askøyruta auka også, med 657 000 påstigingar i 2023 mot 588 000 i 2022, noko som utgjer ein vekst på 12 prosent.
Fleire reiste med ferje
På fylkesvegferjene var det nær 5,4 millionar passasjerar i 2023, ein auke på 3 prosent. Det var nær 3,1 millionar køyretøy som reiste med ferjene, eller opp mot 4,4 millionar personbileiningar i 2023, som er 5 prosent meir enn året før.
Bestillingsbuss på Tertnes
I oktober 2022 starta Skyss starta opp eit toårig prøveprosjekt med bestillingsbuss på Tertnes, og 2023 var det første heile året tilbodet var i drift. Tilbodet er ein minibuss som folk kan bestille på førehand for å reise mellom Tertnes og sentrale delar av Åsane, frå morgon til ettermiddag på kvardagar. Bestillingsbussen hentar folk der dei er og køyrer dit dei skal. Ruta vert digitalt planlagt i sanntid etter kvar dei reisande skal.
Det vart køyrd 6400 turar for i alt 11 000 passasjerar i 2023. Nøkkeltala som syner om ei bestillingsteneste er effektiv og berekraftig, har betra seg jamt gjennom året etter kvart som Skyss har jobba med kontinuerlege forbetringar og justeringar.
80 prosent av brukarane nyttar digital sjølvbetening. Dette er eit godt signal om at tenesta lar seg skalere til andre område. Samkøyringsgraden (talet på turar som blir køyrd med fleire passasjerar) er 46 prosent, som er eit sterkt tal både nasjonalt og internasjonalt. Det er i snitt 1,7 passasjerar per bestilling, og stort sett køyrer bussen med fleire enn ein passasjer.
Kostnaden per passasjer gjekk ned frå 400 kroner i desember 2022 til 144 kroner i desember 2023, medan kostnaden per tur vart redusert frå 390 kroner til 240 kroner. Av 6400 turar var det berre 40 turar som vart forseinka utover dei 15 minutta som er lagt inn i som margin med tanke på hentefleksibilitet og moglege omkøyringar.
Gode reisetal for bybussane i Førde og Florø
I juni 2022 innførte Skyss takstsoner for buss i heile Vestland. Dette erstatta avstandsbasert prising av bussreiser i Sogn og Fjordane. I Førde og Florø vart det misnøye, fordi bybussane hadde hatt eigne prisar der billetten berre kosta 20 kroner for vaksen. Med dei nye takstsonene vart prisen for korte reiser inne i Førde og Florø dobla til ny minstepris, som var 40 kroner.
I 2023 syner reisetala for bybussane at bruken ikkje vart råka av prisendringa. Frå 2022 til 2023 auka talet på påstiginger på bybussen i Florø med heile 22 prosent, og passerte med god margin 2019, normalåret før pandemien. I Førde hamna 2023 like oppunder tala frå 2019, og veksten frå 2022 til 2023 var på solide 14 prosent.
Samkøyring i Askøy og Øygarden
Sidan september 2023 har Skyss i samarbeid med Miljøløftet og selskapet Nabogo testa ut eit pilotprosjekt for samkøyring. Ved hjelp av ein app kan privatpersonar få eller tilby skyss med privatbil mellom Bergen og Askøy og Øygarden. Både passasjer og sjåfør blir påskjøna for å reise saman: Den som køyrer, får eit tilskot på minst 15 kroner for kvar passasjer. Passasjeren reiser gratis dei første 10 kilometrane, og får heile reisa inkludert om hen har periodebillett frå Skyss. Appen har fast definerte hentepunkt som gjer det lett å bestille og bekrefte turar for passasjer og sjåfør.
Før start estimerte ein om lag 100 samkøyringsturar i veka, men 1762 personar har lasta ned Nabogo-appen, og fram til veke 2 i 2024 vart det gjennomført 10 132 samkøyringsturar til og frå Askøy og Øygarden, og over 6000 turar internt i Bergen kommune.
Prosjektet har førebels finansiering ut 2024.
Kor nøgd er befolkninga og dei som reiser?
Gjennom Kollektivbarometeret / Benchmarking in European Service of Public Transport (BEST) får vi tal som syner kor nøgde befolkninga er med ulike sider av kollektivtilbodet.
Dei som svarer på undersøkinga, må ta stilling til ei rekkje påstandar, og prosentdelane som blir vist under, er dei som er heilt eller delvis samde.
For fleire av punkta er prosentdelen sett med utgangspunkt i snittverdien frå fleire ulike spørsmål eller påstandar dei som har svart har tatt stilling til. Talet for tilfredsheit med kollektivtilbodet tar til dømes utgangspunkt både i kor samd befolkninga er i at kollektivtrafikken fungerer godt til ulike reiseformål (arbeid, skole og fritid) og ulike stader (i og utanfor sentrale område), og også i påstandar knytt til avstand til haldeplass, til reisetid, til ventetid ved overgangar og til talet på avgangar. Talet for «valuta for pengane» tar utgangspunkt både i om befolkninga opplever at kollektivtrafikken gir verdi for pengane, om prisane er rimelege og om Skyss har eit utval av billettar som dekker behovet.
Generelt ser vi små endringar frå 2022 til 2023.
Om vi samanliknar kollektivtilbodet på Vestlandet med tilbodet andre stadar i Skandinavia, ser vi at vi scorer best på både punktlegheit, opplevinga av tryggleik og sikkerheit og opplevinga av at ein får valuta for pengane.
Ein må ha i mente at undersøkinga er gjennomført blant eit representativt utval av befolkninga i Vestland fylke, som inkluderer både kollektivreisande og dei som ikkje reiser kollektivt. Derfor er det relevant å samanlikne med resultat frå ombordundersøkinga, som er gjennomført blant kollektivreisande i Vestland fylke.
I denne ser vi at 88 prosent er tilfredse med rutetilbodet til bybanen, 74 prosent er tilfredse med rutetilbodet for buss og 65 prosent er tilfredse med rutetilbodet for båt. Det er høgare tilfredsheit med tilbodet i bergensområdet enn utanfor. Det heng naturleg saman med at kollektivtilbodet er meir utvikla der, og med at rundt 85 prosent av påstigingane våre er i bergensområdet.
Også tala frå Kollektivbarometeret/BEST syner skilnader i korleis kollektivtilbodet vert opplevd i bergensområdet samanlikna med resten av Vestland. I bergensområdet er innbyggarane til dømes meir nøgde med informasjonen om kollektivtilbodet, noko som gjerne heng saman med at ein i større grad kan prioritere digitale avgangsskjermar, oppdaterte ruteplakatar og informasjon på haldeplassar.
På den andre sida er opplevd komfort betrakteleg høgare i resten av Vestland fylke enn i bergensområdet.
Kor nøgde er dei reisande?
Mens Kollektivbarometeret / BEST er undersøkingar i befolkninga, har Skyss også tal frå kontinuerlege målingar av kundetilfredsheit gjennomført om bord i transportmidla våre. Her har vi i 2023 spurt 15 893 passasjerar om mellom anna tilfredsheit med reisa, inntrykk av Skyss, punktlegheit og tilfredsheit med rutetilbodet.
Frå undersøkingane ser vi at tilfredsheita hos dei reisande er høg. På ein generell basis held den seg på over 90 prosent både på reiser med båt, buss og bybane. Her går det igjen at tilfredsheita er høgst på reiser med båt, men på spørsmål om tilfredsheit med rutetilbodet er det bybanen som har best resultat.
Kundane si oppleving av informasjonsarbeidet til Skyss
I 2023 har Skyss også gjennomført ei merkevareundersøking. Undersøkinga blir gjennomført årleg i eit tverrsnitt av befolkninga i Vestland fylke og måler Skyss sitt omdømme, haldningar til Skyss, kunnskap om tilbodet til Skyss og tilfredsheit med tilbodet til Skyss.
I undersøkinga kjem det fram at kundane er svært nøgde med informasjonen dei får om billettløysingane, og at dei synast det er enkelt å kjøpe billettar. Her har vi hatt ein auke på heile seks prosentpoeng, som tyder på at dei nye billettordningane har gjort reisekvardagen til kundane enklare. Undersøkinga tyder også på at vi har blitt betre på å nå ut med god informasjon om reisemoglegheitene, med ein auke frå 42 prosent til 50 prosent som synast det er lett å finne informasjon om korleis ein byter mellom ulike linjer.
Marknadsaktivitetar i 2023
Dei tre viktigaste prioriteringane for marknadsarbeidet i 2023 var:
- Salsfremjande tiltak for å auke bruken av kollektivtransport i heile Vestland
- Tiltak for å styrke merkevara
- Tiltak for å redusere snikandelen
Salsfremjande tiltak
Målet for Skyss sine salsfremjande tiltak er å stimulere til å ikkje bruke eigen bil, men snarare velje alternativ, inklusive kollektivtransport. På dette området vart det mellom anna gjennomført ein kampanje retta mot arbeidsreisande, kalla «Kvardagsluksus».
Det vart også gjennomført ei rekkje bedriftsbesøk og utarbeidd ein konkurranse retta mot bedrifter for å få flest mogleg til å la bilen stå, «Billettlotteriet».
I løpet av 2023 hadde vi ein eigen kampanje i samband med dobling av bompengetakstane for elbil, og vi lanserte ein bilkalkulator etter modell frå Kolumbus. Vi har også hatt kampanjar knytt til innføringa av 40 prosent rabatt på enkeltbillett for student, den utvida familierabatten, og for ungdomsbilletten, periodebillettar og bodskap retta mot nye studentar.
transkripsjon (opnar i nytt vindauge)
Styrke merkevara
Merkevarebyggande aktivitetar er ein viktig del av marknadsarbeidet, og vi har hatt «drypp» gjennom heile året med små filmsnuttar, som har vore dels nye produksjonar og dels gjenbruk frå tidlegare.
Vi har også hatt eigne kampanjeaktivitetar for å påverke unge til å få gode kollektivvaner alt frå ung alder.
Redusere snikandelen
Snik medfører betydeleg tapte inntekter for Skyss, og med det mindre pengar å bruke på kollektivtilbodet.
Haldningsskapande arbeid for å redusere snik er derfor viktig. Vi har hatt kampanjeaktivitetar heile året, og hausten 2023 lanserte vi ein ny snikkampanje kalla «Gladmelding».
og kjøps-kanalar
Nye betalings-løysingar I Skyss har vi eit mål om å forenkle og forbetre tenestene våre. Dette inneber mellom anna å sikre brukarvennlege salskanalar og betalingsløysingar.
Kundane våre skal oppleve ein enkel og effektiv reisekvardag. For dei fleste er mobilappen den enklaste måten å kjøpe billett på. I appen kan ein kjøpe alle billettar Skyss tilbyr, for buss, båt og bybane.
Dei som treng alternative betalingsløysingar, kan kjøpe billettar i nettbutikk, på automatar langs bybanen eller om bord i bussar og båtar.
I 2023 blei det gjennomført 13,3 millionar kjøp. Over 85 prosent av billettane blei kjøpt i digitale kanalar, og Skyss billett-appen stod for 82 prosent av kjøpa. I sone A blei 88 prosent av billettkjøpa gjort via mobilappen. Utanfor sone A blir dei fleste billettane framleis kjøpt om bord i bussen, og berre 40 prosent av kjøpa via mobilappen. Det syner at vi har eit potensial for å auke graden av digitale kjøp utanfor sone A.
Nye billettautomatar
Sidan det ikkje er billettsal om bord i bybanen, tilbyr Skyss kundar utan app å betale for reisa på billettautomatar på haldeplassane.
Dei gamle automatane kom i drift i samband med oppstarten av linje 1 i 2010. Etter eit dusin år var teknologien moden for utskifting. Langs linje 2 stod nye automatar klare då linja opna i november 2022. Langs linje 1 var alle dei nye automatane på plass i mars 2023.
I arbeidet med nye automatar har Skyss henta inn innspel frå ulike brukargrupper, både når det gjeld fysisk utforming, funksjonalitet og brukargrensesnitt. Automatane har mellom anna teleslynge og tekstopplesing for personar med synsvanskar. Høgda på automatane er tilpassa rullestolbrukarar.
På dei nye automatane kan du kjøpe enkeltbillett og 24-timarsbillett for sone A, det same som du kan kjøpe om bord i buss. På automatane betaler du med bankkortet, og etterpå kan du bruke bankkortet som billett.
Auka salstal tyder på at dei nye automatane er enklare å bruke enn dei gamle. 500 000 kjøp i 2023 er ein auke på 45 prosent frå 2022.
200 000 av desse billettane blei kjøpte i juni, juli og august, noko som tyder på at også turistar og tilreisande har funne dei nye automatane enklare å ta i bruk. Automatane på haldeplassane Bergen lufthavn, Byparken og Nonneseter hadde flest kjøp. Aller flest billettar vart selde ved Bergen lufthavn: 150 000.
Ny kjøpsløysing for hurtigbåtar
I november 2023 blei ei ny kjøpsløysing også sett i drift på ti båtar drifta av Rødne, GulenSkyss og Norled. Utstyret er mobilt, noko som inneber at billettøren kan ta med seg utstyret rundt i båten og selje billettar der passasjerane sit. Også her fungerer betalingskortet som reisebevis.
Den tekniske løysinga er allereie tatt i bruk på bussar i Hordaland, og vil etter kvart også bli tatt i bruk på båtar og bussar i heile Vestland fylke.
Ny kjøpsløysing for verksemder og organisasjonar
I arbeidet med å forenkle og forbetre kjøpsløysingane, har Skyss jobba vidare med ei fakturaordning som betalingsmåte for verksemder og organisasjonar.
Løysinga legg til rette for at registrerte brukarar i aktuell verksemd eller organisasjon kan velje faktura som betalingsmåte i mobilappen eller i nettbutikken. Ho var lansert til eit utval bedrifter og organisasjonar i 2023, og 16 000 kjøp blei gjennomført.
Kjøpsløysinga vil bli lansert for heile marknaden i 2024.
Reiserabatt
I desember 2022 blei det vedtatt at Skyss skulle undersøke korleis ein kunne tilby eit billettprodukt som var tilpassa nye reisevanar og større behov for fleksibilitet.
Eit forstudium med 1000 testbrukarar vart gjennomført. Målet var å gjere det meir attraktivt for dei som reiser av og til å oftare la bilen stå att heime. 75 prosent av dei som deltok i forstudiet, uttrykte at det var lettare å velje kollektivt med fleksible billettar.
Tenesta har fått namnet Reiserabatt og fungerer slik at dei som kjøper enkeltbillett for vaksen, tener opp ein personleg rabatt per enkeltbillett dei kjøper innanfor ein periode på 30 dagar. Jo fleire enkeltbillettar du kjøper, jo billigare vert den neste enkeltbilletten, opptil maksimalt 40 prosent rabatt.
Responsen frå testgruppa synte at tenesta traff eit behov hos dei som reiser av og til. Over 85 prosent av testgruppa meinte at dei blei motiverte til å reise meir kollektivt når dei fekk rabatt på billetten. 96 prosent ytra at dei ville anbefale andre å ta i bruk reiserabatt. Hausten 2023 blei det vedtatt å tilby ordninga i heile Vestland fylke for dei som reiser med vaksen enkeltbillett, gjeldande frå 1. februar 2024.
Mobil skoleskyss-billett
Billettløysinga for skoleskyss har vore prega av manuelle prosessar. I 2022 starta Skyss ei utgreiing for å avdekke utfordringar og behov ved løysinga og og finne ut korleis vi kunne forbetre den for elevane. Utgreiinga førte fram til eit pilotprosjekt med mobilbasert skoleskyssbillett i januar og februar 2023.
Her fekk 28 elevar ved Storetveit ungdomsskole og Voss vidaregåande skule teste den mobilbaserte billettløysinga. Tilbakemeldinga frå elevane var at dei opplevde løysinga som enklare å bruke og at det vart lettare å hugse reisebeviset når det var tilgjengeleg på telefonen. Den nye løysinga er kostnadseffektiv for Skyss og sparer oss for ei omfattande utsending av skolereisekort og oblat. Ho sparer også skolane for administrasjonsarbeid.
Det blei gjort nokre justeringar etter tilbakemeldingane i pilotprosjektet, og frå og med skolestart 17. august 2023 kunne elevar med rett til fri skoleskyss ved ungdoms- og vidaregåande skolar i Vestland, velje å få skoleskyssbilletten sin i Skyss Billett-appen. Løysinga er valfri. Ei evaluering av den nye skoleskyssbilletten blei gjennomført vinteren 2023/24 og syner høg brukartilfredsheit, med ein score på 4,34 av 5.
Grunna tilbakemeldingar knytt til ei undersøking blant føresette, og også på bakgrunn av politiske signal knytt til mobilbruk i skolen, har Skyss valt å avvente vidare utviding av tilbodet til barneskolen.
Skoleskyss
Skyss har ansvar for skoleskyss.
Skoleskyss er ei lovpålagt oppgåve, og skoleskyssen skal vere med på å sikre barn og unge lik rett til opplæring, uavhengig av økonomisk bakgrunn, fysiske føresetnader, bustad og geografi. Mange stader utgjer han også ei grunnstamme i kollektivtrafikken.
I 2023 fekk om lag 20 500 elevar i grunnskolen i Vestland innvilga skoleskyss. Av desse hadde om lag 3150 elevar tilrettelagt skoleskyss med drosje eller privat skyssløysing.
I og nær bergensområdet nyttar elevane i vidaregåande skole som hovudregel 30-dagars ungdomsbillett til skoleskyssen. I resten av fylket fekk omlag 5000 elevar innvilga skoleskyss. 650 vidaregåande skoleelevar har tilrettelagt skoleskyss med drosje eller privat skyssløysing.
Når ein ser på grunnskole og vidaregåande skole samla sett er det altså rundt 3 800 elevar som har tilrettelagt skoleskyss. Dette vil framstå som ein auke samanlikna med tidlegare år, men denne er i røynda eit resultat av at vi tidlegare mangla reelle tal for område i tidlegare Sogn og Fjordane fylke. Det reelle talet på elevar som får tilrettelagt skoleskyss er relativt likt for dei to åra.
Skyssbehovet heng tett saman med korleis skoledagen er organisert på kvar skole, og Skyss har derfor lagt vekt på tett dialog med kommunar og skolar gjennom året. Årleg vert det gjennomført informasjonsmøte for skolane og eit kommunekontaktforum for skoleskysskontaktane i kommunane.
Betre samordning på tvers av skoleruta og start- og sluttidene bidrar til meir effektiv organisering av skoleskyss. Det kan også gi innsparingar i transportutgiftene. Samtidig er behovet for og kostnadene knytt til skoleskyss påverka av ei rekkje tilhøve, mellom anna lokalisering av ulike studieretningar for vidaregåande skolar, større variasjon i ulike timeplanar for elevar og talet på elevar som har delt bustad.
Energi og utslepp
Den fylkeskommunale kollektivtransporten hadde eit samla klimagassutslepp på 101 800 tonn CO2-ekvivalentar i 2023. Det er 11 prosent meir enn året før.
I Utviklingsplan for Vestland (vestlandfylke.no) heiter det at Vestland skal vere ein pådrivar for klimaomstilling og nullutslepp innan 2030.
Ein stor del av klimagassutsleppa i Vestland har kome og kjem frå energibruk i transportsektoren. Å gå over til nullutsleppsdrift i kollektivtransporten og mobilitetssystemet elles er derfor eit naudsynt bidrag for å nå både regionale og nasjonale klimamål. I 2019 var CO2-utsleppet frå fylkeskommunal kollektivtransport på 157 000 tonn. Dei siste åra har dette gått markant nedover.
Auken i dei fylkeskommunalt berekna klimagassutsleppa dei siste to åra heng saman med utfasinga av biodrivstoff i bussdrifta.
Store utsleppskutt i ferjedrifta sidan 2016
Også i 2023 bidrog dei store investeringane som er gjort i elektriske ferjer, til ytterlegare reduksjon av drivstoffbruk og utslepp. Dei nye kontraktane for ferjesambanda i Hordaland blei starta opp i 2018–2020. I Hordaland har ein kutta heile 86 prosent av klimagassutsleppet frå ferje mellom 2016 og 2022.
Sidan 2019 har det vore innført fleire tiltak. På den eine sida gav elektriske bussar i Bergen sentrum og gassbussar i Bergen nord lågare klimagassutslepp frå 2021. På den andre sida vart det innført biodrivstoff i konvensjonelle dieselbussar i fleire kontraktar frå 2019, men dette tiltaket er reversert. Miljødirektoratet har vurdert at 100 prosent biodrivstoff ikkje fører til utsleppskutt utover omsettingskravet, og ein kan derfor rekne med at svinginga i klimagassutsleppet for buss ikkje er reell. Like fullt peiker Miljødirektoratet på at det nasjonale omsettingskravet til biodrivstoff i vegtrafikken gir faktiske utsleppskutt og at minst 15,5 prosent av drivstoffet i bussdrifta kjem frå fornybare kjelder.
I sum har ein med elektrifisering, biogass og omsettingskravet kutta klimagassutsleppet frå buss i Vestland med om lag 30 prosent frå 2018 til 2023.
Straum til elektriske bussar og bybane vert kjøpt inn med opphavsgarantiar som gir svært låge utslepp i høve energiforbruket. Bybanen er særskilt effektiv: Dei to bybanelinjene står for kvar fjerde reise med buss og bybane, men klimagassutsleppet frå drifta utgjer mindre enn ein prosent av klimagassutsleppet til kollektivtransporten i Vestland.
For båtdrifta blei det ikkje sett i verk utsleppsreduserande tiltak i 2023. Klimagassutsleppa er tilnærma like som i 2022.
Kor står vi i overgangen til nullutslepp?
Skyss har eit mål om å basere alle transportmidla våre i mobilitetssystemet på nullutsleppsteknologi. Dei siste åra har det skjedd ei større utskifting av køyretøy og fartøy som trafikkerer for Skyss. Alle bybanevognene går på straum, mens 22 av 28 ferjer no er hybridfartøy med hovudsakleg elektrisk framdrift. Gassbussar og elektriske bussar drivne på fornybar energi utgjer til saman 20 prosent av bussane i fylket. Alle båtar blir per i dag drivne på konvensjonelt drivstoff. Dette biletet har ikkje endra seg i 2023.
Pågåande arbeid og prognose
Fleire tiltak vil redusere klimagassutsleppet frå fylkeskommunal kollektivtransport i Vestland ytterlegare i løpet av dei neste åra, gjennom politisk vedtatte krav til nullutslepp:
- Utsleppskutt i lokale båtruter i Sogn og Fjordane med oppstart frå mai 2024: 2400 tonn CO2.
- Utsleppskutt i båtrutene til Askøy og Nordhordland, med oppstart frå januar 2025: 2700 tonn CO2.
- Utsleppskutt i båtrutene mellom Bergen, Nordfjord og Sogn/Flåm frå 2026: 17 000 tonn CO2.
- Utsleppskutt i busskontraktane Hardanger/Voss, Modalen/Vaksdal og Nordfjord frå juni 2025: 4600 tonn CO2.
Gjennom desse vedtatte tiltaka vil om lag 30 prosent av båtane i kollektivtransporten i Vestland bruke straum eller tilsvarande som hovudenergiberar innan 2027. Vidare vil om lag 30 prosent av bussane nytte straum eller biogass innan 2025. Det gir eit estimert kutt i klimagassutsleppet på 22 prosent i høve 2023.
For resten av klimagassutsleppa blir det allereie arbeidd med å greie ut nye tiltak: Dagens kontraktar for ferje i Sogn og Fjordane, båtkontraktane i Hordaland og fleire busskontraktar i distriktet skal i hovudsak alle bli fornya innan 2029.
Følgande utsleppsfaktorar er lagt til grunn for berekninga:
wdt_ID | wdt_created_by | wdt_created_at | wdt_last_edited_by | wdt_last_edited_at | Drivmiddel | MJ | kWh | kg CO2e/kWh (inkl. CH4 og N2O) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | oyvstr | 05/03/2024 10:16 AM | oyvstr | 19/03/2024 09:56 AM | MGO (tonn) | 42 700 | 11 861,11 | 0,267 |
2 | oyvstr | 05/03/2024 10:18 AM | oyvstr | 19/03/2024 09:56 AM | Biodiesel (tonn) | 44 100 | 12 250,00 | 0,142 |
3 | oyvstr | 05/03/2024 10:18 AM | oyvstr | 13/05/2024 09:04 AM | Autodiesel (liter) | 36,2 | 10,1 | 0,267 |
4 | oyvstr | 05/03/2024 10:19 AM | oyvstr | 19/03/2024 09:57 AM | Berekraftsertifisert biodrivstoff (liter) | 32,3136 | 8,98 | 0,107 |
5 | oyvstr | 05/03/2024 10:20 AM | oyvstr | 19/03/2024 09:57 AM | Avansert biodrivstoff (liter) | 34,3 | 9,53 | 0,053 |
6 | oyvstr | 05/03/2024 10:20 AM | oyvstr | 19/03/2024 09:58 AM | Naturgass (sm3) | 35,424 | 9,84 | 0,023 |
7 | oyvstr | 05/03/2024 10:20 AM | oyvstr | 19/03/2024 09:58 AM | Biogass (sm3) | 35,42 | 9,84 | 0,020 |
8 | oyvstr | 05/03/2024 10:21 AM | oyvstr | 19/03/2024 09:59 AM | Straum (kWh) | 3,6 | 1,00 | 0,075 |
9 | oyvstr | 05/03/2024 10:21 AM | oyvstr | 19/03/2024 09:59 AM | Fornybar straum (kWh) | 3,6 | 1,00 | 0,011 |
Tal og data
Brutto driftskostnader
wdt_ID | wdt_created_by | wdt_created_at | wdt_last_edited_by | wdt_last_edited_at | Post | 2023 | 2022 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | oyvstr | 04/03/2024 11:39 AM | oyvstr | 18/03/2024 11:39 AM | Buss | 2 426 699 000 | 2 082 656 000 |
2 | oyvstr | 04/03/2024 11:39 AM | oyvstr | 18/03/2024 11:40 AM | Bybane | 301 381 000 | 267 971 000 |
3 | oyvstr | 04/03/2024 11:39 AM | oyvstr | 16/04/2024 12:28 PM | Båt | 456 535 000 | 377 125 000 |
4 | oyvstr | 04/03/2024 11:40 AM | oyvstr | 18/03/2024 11:41 AM | Ferje | 1 274 770 000 | 1 125 021 000 |
5 | oyvstr | 04/03/2024 11:40 AM | oyvstr | 18/03/2024 11:41 AM | Skoleskyss | 157 294 000 | 248 053 000 |
6 | oyvstr | 04/03/2024 11:40 AM | oyvstr | 18/03/2024 11:41 AM | Administrasjon og drift | 219 921 000 | 194 403 000 |
7 | oyvstr | 04/03/2024 11:41 AM | oyvstr | 18/03/2024 11:43 AM | Brutto driftskostnader | 4 836 360 000 | 4 295 229 000 |
8 | oyvstr | 16/04/2024 12:28 PM | oyvstr | 16/04/2024 12:28 PM |
Driftsinntekter
wdt_ID | wdt_created_by | wdt_created_at | wdt_last_edited_by | wdt_last_edited_at | Post | 2023 | 2022 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | oyvstr | 18/03/2024 10:06 AM | oyvstr | 18/03/2024 11:44 AM | Billettinntekter buss og bybane | 815 042 000 | 728 042 000 |
2 | oyvstr | 18/03/2024 10:07 AM | oyvstr | 18/03/2024 11:45 AM | Billettinntekter båt | 53 167 000 | 54 106 000 |
3 | oyvstr | 18/03/2024 10:07 AM | oyvstr | 18/03/2024 11:45 AM | Billettinntekter ferje | 155 366 000 | 183 274 000 |
4 | oyvstr | 18/03/2024 10:08 AM | oyvstr | 18/03/2024 11:45 AM | Skoleskyss, refusjon kommune | 197 105 000 | 197 266 000 |
5 | oyvstr | 18/03/2024 10:08 AM | oyvstr | 18/03/2024 11:45 AM | Belønningsmidler | 366 600 000 | 265 000 000 |
6 | oyvstr | 18/03/2024 10:09 AM | oyvstr | 18/03/2024 11:46 AM | Andre | 51 393 000 | 103 982 000 |
8 | oyvstr | 18/03/2024 10:10 AM | oyvstr | 18/03/2024 11:46 AM | Sum driftsinntekter | 1 638 674 000 | 1 531 670 000 |
Fylkeskommunen si finansiering
wdt_ID | wdt_created_by | wdt_created_at | wdt_last_edited_by | wdt_last_edited_at | Post | 2023 | 2022 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | oyvstr | 18/03/2024 10:06 AM | oyvstr | 18/03/2024 11:01 AM | Netto driftskostnader rekneskap | 3 197 926 342 | 2 763 559 000 |
2 | oyvstr | 18/03/2024 10:07 AM | oyvstr | 30/04/2024 09:03 AM | Netto driftskostnader budsjett | 3 118 018 000 | 2 750 512 000 |
8 | oyvstr | 18/03/2024 10:10 AM | oyvstr | 18/03/2024 11:02 AM | Differanse / meirforbruk | -79 908 342 | -13 047 000 |
Rutekilometer
wdt_ID | wdt_created_by | wdt_created_at | wdt_last_edited_by | wdt_last_edited_at | Kontrakt | Rutekilometer 2023 | Tal bussar / vogner i produksjon |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | oyvstr | 04/03/2024 11:54 AM | oyvstr | 18/03/2024 02:07 PM | Austevoll | 403 709 | 10 |
2 | oyvstr | 04/03/2024 11:55 AM | oyvstr | 18/03/2024 02:08 PM | Sunnhordland | 2 172 485 | 53 |
3 | oyvstr | 04/03/2024 11:55 AM | oyvstr | 18/03/2024 02:08 PM | Hardanger og Voss | 5 447 230 | 104 |
4 | oyvstr | 04/03/2024 11:56 AM | oyvstr | 18/03/2024 02:08 PM | Modalen og Vaksdal | 370 623 | 11 |
5 | oyvstr | 04/03/2024 11:56 AM | oyvstr | 18/03/2024 02:08 PM | Nordhordland | 3 487 596 | 80 |
6 | oyvstr | 04/03/2024 11:56 AM | oyvstr | 18/03/2024 02:08 PM | Bergen nord inkl. Osterøy | 9 130 777 | 153 |
7 | oyvstr | 04/03/2024 11:57 AM | oyvstr | 18/03/2024 02:08 PM | Bergen sør | 6 149 772 | 112 |
8 | oyvstr | 04/03/2024 11:57 AM | oyvstr | 18/03/2024 02:09 PM | Bergen sentrum | 6 502 845 | 118 |
9 | oyvstr | 04/03/2024 11:58 AM | oyvstr | 18/03/2024 02:09 PM | Vest | 5 442 524 | 124 |
10 | oyvstr | 04/03/2024 11:58 AM | oyvstr | 18/03/2024 02:09 PM | Servicelinjene i Bergen | 51 252 | 4 |
11 | oyvstr | 04/03/2024 11:58 AM | oyvstr | 18/03/2024 02:09 PM | Sogn | 2 123 832 | 61 |
12 | oyvstr | 04/03/2024 11:59 AM | oyvstr | 18/03/2024 02:10 PM | Nordfjord | 1 541 924 | 51 |
13 | oyvstr | 04/03/2024 11:59 AM | oyvstr | 18/03/2024 02:10 PM | Sunnfjord | 4 596 986 | 139 |
14 | oyvstr | 04/03/2024 11:59 AM | oyvstr | 18/03/2024 02:11 PM | Sum buss | 39 158 813 | 1 020 |
15 | oyvstr | 04/03/2024 12:00 PM | oyvstr | 18/03/2024 02:11 PM | Bybanen | 2 964 418 | 26 |
16 | oyvstr | 04/03/2024 12:00 PM | oyvstr | 18/03/2024 02:11 PM | Sum rutekilometer, buss og bane | 42 123 231 |
Påstigande i Vestland, etter transportmiddel
wdt_ID | wdt_created_by | wdt_created_at | wdt_last_edited_by | wdt_last_edited_at | Transportmiddel | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | Endring frå 2022 i % |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | oyvstr | 19/03/2024 08:48 AM | oyvstr | 19/03/2024 08:48 AM | Buss | 61 655 000 | 40 016 000 | 45 786 000 | 57 805 000 | 63 071 000 | 9 |
2 | oyvstr | 19/03/2024 08:49 AM | oyvstr | 19/03/2024 08:49 AM | Bybane | 18 655 000 | 12 425 000 | 13 901 000 | 19 122 000 | 24 288 000 | 27 |
3 | oyvstr | 19/03/2024 08:49 AM | oyvstr | 19/03/2024 08:49 AM | Sum bybane og buss | 80 310 000 | 52 441 000 | 59 687 000 | 76 928 000 | 87 359 000 | 14 |
4 | oyvstr | 19/03/2024 08:50 AM | oyvstr | 19/03/2024 08:50 AM | Båt | 1 807 000 | 1 167 000 | 1 199 000 | 1 596 000 | 1 762 000 | 10 |
5 | oyvstr | 19/03/2024 08:50 AM | oyvstr | 19/03/2024 08:50 AM | Ferje | 5 107 000 | 4 787 000 | 5 100 000 | 5 238 000 | 5 371 000 | 3 |
6 | oyvstr | 19/03/2024 08:51 AM | oyvstr | 19/03/2024 08:51 AM | Sum, alle transportmiddel | 87 224 000 | 58 395 000 | 65 986 000 | 83 761 000 | 95 492 000 | 14 |
Påstigande i Vestland, etter geografisk område og art
wdt_ID | wdt_created_by | wdt_created_at | wdt_last_edited_by | wdt_last_edited_at | Transportmiddel | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
7 | oyvstr | 19/03/2024 09:21 AM | oyvstr | 19/03/2024 09:45 AM | Buss, Bergen kommune ** | 45 683 000 | 29 801 000 | 33 546 000 | 43 696 000 | 48 181 000 |
8 | oyvstr | 19/03/2024 09:25 AM | oyvstr | 19/03/2024 09:45 AM | Buss, bergensområdet * | 52 865 000 | 34 966 000 | 39 885 000 | 51 405 000 | 57 014 000 |
9 | oyvstr | 19/03/2024 09:25 AM | oyvstr | 19/03/2024 09:25 AM | Buss, Vestland utanom bergensområdet | 8 796 000 | 6 495 000 | 5 900 000 | 6 400 000 | 6 056 000 |
10 | oyvstr | 19/03/2024 09:26 AM | oyvstr | 19/03/2024 09:26 AM | Bybanen | 18 656 000 | 12 424 000 | 13 901 000 | 19 122 000 | 24 288 000 |
11 | oyvstr | 19/03/2024 09:29 AM | oyvstr | 19/03/2024 09:29 AM | Bybåt Kleppestø – Strandkaien | 672 000 | 433 000 | 435 000 | 588 000 | 657 000 |
12 | oyvstr | 19/03/2024 09:29 AM | oyvstr | 19/03/2024 09:29 AM | Bybåt Knarvik – Frekhaug – Strandkaien | 130 000 | 68 000 | 67 000 | 117 000 | 164 000 |
13 | oyvstr | 19/03/2024 09:30 AM | oyvstr | 19/03/2024 09:30 AM | Båt, Vestland utanom bybåtane i Bergen | 684 000 | 492 000 | 533 000 | 890 000 | 941 000 |
14 | oyvstr | 19/03/2024 09:31 AM | oyvstr | 19/03/2024 09:31 AM | Sum, bergensområdet | 72 323 000 | 47 891 000 | 54 288 000 | 71 232 000 | 82 123 000 |
15 | oyvstr | 19/03/2024 09:32 AM | oyvstr | 19/03/2024 09:32 AM | Sum, Vestland | 81 803 000 | 54 878 000 | 60 721 000 | 78 522 000 | 89 120 000 |
*) Bergensområdet = kommunane i byvekstavtalen (Miljøløftet). Avtalen omfattar Bergen, Askøy, Øygarden, Alver og Bjørnafjorden.
**) Endringar i tal samanlikna med tidlegare årsrapportar: Skyss har endra områdedefinisjon frå kontraktsområde for buss, til påstigande per haldeplass på grunnkrinsnivå. Difor er tala også endra bakover i tid, for å gje samanliknbare tal.
Døme: Påstigande på Knarvik terminal som tar bussen til Bergen busstasjon, blir rekna som påstigande i Alver.
Ferje, heile Vestland
wdt_ID | wdt_created_by | wdt_created_at | wdt_last_edited_by | wdt_last_edited_at | Kategori | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
16 | oyvstr | 19/03/2024 10:02 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:03 AM | Passasjerar | 5 107 000 | 4 787 000 | 5 100 000 | 5 238 000 | 5 371 000 |
17 | oyvstr | 19/03/2024 10:05 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:05 AM | Personbileiningar (PBE) | 3 942 000 | 3 651 000 | 3 910 000 | 4 147 000 | 4 372 000 |
18 | oyvstr | 19/03/2024 10:06 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:06 AM | Tal køyretøy | 2 730 000 | 2 483 000 | 2 733 000 | 2 921 000 | 3 087 000 |
Reisetal, båtsamband
wdt_ID | wdt_created_by | wdt_created_at | wdt_last_edited_by | wdt_last_edited_at | Samband | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | oyvstr | 19/03/2024 10:14 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:14 AM | Sunnhordland – Austevoll – Bergen | 415 000 | 269 000 | 269 500 | 324 600 | 330 700 |
2 | oyvstr | 19/03/2024 10:15 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:15 AM | Lokalbåt Austevoll | 18 000 | 16 500 | 16 900 | 16 200 | 13 800 |
3 | oyvstr | 19/03/2024 10:15 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:15 AM | Espevær – Eidesvik | 35 000 | 35 500 | 37 100 | 35 100 | 32 700 |
4 | oyvstr | 19/03/2024 10:16 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:16 AM | Hellesøy – Lyngøy – Hernar | 7 000 | 6 700 | 6 900 | 6 800 | 6 800 |
5 | oyvstr | 19/03/2024 10:16 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:16 AM | Hardangerfjordekspressen | 41 000 | 21 500 | 21 900 | 43 200 | 49 600 |
6 | oyvstr | 19/03/2024 10:17 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:17 AM | Reksteren – Våge – Os | 12 600 | 3 400 | 6 900 | 7 400 | 6 900 |
7 | oyvstr | 19/03/2024 10:17 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:17 AM | Kleppestø – Strandkaien | 672 000 | 433 000 | 434 700 | 588 000 | 656 600 |
8 | oyvstr | 19/03/2024 10:18 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:18 AM | Knarvik – Frekhaug – Bergen | 130 000 | 68 000 | 67 000 | 117 000 | 163 500 |
9 | oyvstr | 19/03/2024 10:18 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:18 AM | Turistrute Hardanger | 28 000 | 3 300 | 4 200 | 15 000 | 18 000 |
10 | oyvstr | 19/03/2024 10:18 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:18 AM | Osterfjorden* | 1 700 | 1 900 | 2 200 | 2 100 | 1 900 |
11 | oyvstr | 19/03/2024 10:19 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:19 AM | Geitanger-Knappskog * | 2 000 | 2 100 | 2 200 | 2 200 | 2 300 |
12 | oyvstr | 19/03/2024 10:19 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:29 AM | Total, båtsamband Hordaland | 1 326 300 | 860 900 | 869 500 | 1 157 600 | 1 282 800 |
13 | oyvstr | 19/03/2024 10:19 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:19 AM | Kaupanger – Frønningen | 1 300 | 1 700 | 1 300 | 2 300 | 2 900 |
14 | oyvstr | 19/03/2024 10:20 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:20 AM | Vik – Ortnevik – Måren – Nordeide | 23 300 | 22 000 | 22 400 | 23 700 | 23 200 |
15 | oyvstr | 19/03/2024 10:20 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:20 AM | Måløy – Silda / Måløy – Gangsøy – Risøy | 4 900 | 3 700 | 5 800 | 5 200 | 4 000 |
16 | oyvstr | 19/03/2024 10:21 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:21 AM | Kystvegekspressen (Måløy – Smørhamn – Florø) | 10 300 | 9 700 | 10 900 | 12 800 | 12 600 |
17 | oyvstr | 19/03/2024 10:21 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:21 AM | Gulen / Solund | 24 200 | 18 000 | 23 200 | 22 300 | 24 100 |
18 | oyvstr | 19/03/2024 10:22 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:22 AM | Lokalruter i Florabassenget | 103 000 | 96 200 | 100 700 | 102 100 | 105 300 |
19 | oyvstr | 19/03/2024 10:22 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:29 AM | Total, båtsamband i Sogn og Fjordane | 167 000 | 151 300 | 164 300 | 168 400 | 172 100 |
20 | oyvstr | 19/03/2024 10:23 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:23 AM | Bergen – Nordfjord | 153 500 | 112 900 | 118 700 | 162 100 | 169 000 |
21 | oyvstr | 19/03/2024 10:23 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:23 AM | Bergen – Sogn | 54 100 | 35 400 | 38 500 | 55 800 | 61 700 |
22 | oyvstr | 19/03/2024 10:24 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:24 AM | Bergen – Flåm | 69 800 | 6 200 | 8 100 | 52 200 | 76 400 |
23 | oyvstr | 19/03/2024 10:24 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:29 AM | Total, båtruter Bergen – Sogn og Fjordane | 277 400 | 154 500 | 165 300 | 270 100 | 307 100 |
24 | oyvstr | 19/03/2024 10:25 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:25 AM | Total, båtruter Vestland* | 1 807 000 | 1 167 000 | 1 199 000 | 1 596 000 | 1 762 000 |
25 | oyvstr | 19/03/2024 10:25 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:25 AM | Total, bybåtar | 802 000 | 501 000 | 501 700 | 705 000 | 820 100 |
26 | oyvstr | 19/03/2024 10:26 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:28 AM | Total, båtruter utanfor bergensområdet | 1 004 700 | 665 700 | 697 400 | 891 100 | 941 900 |
*) Båtsambanda Osterfjorden og Geitanger – Knappskog har ikkje vore med i eldre oversiktar. Totaltala er dermed også oppdaterte sidan førre årsrapport.
Trafikk per ferjesamband
wdt_ID | wdt_created_by | wdt_created_at | wdt_last_edited_by | wdt_last_edited_at | Samband | Køyretøy, 2022 | Personbileiningar (PBE), 2022 | PBEÅDT, 2022 | Køyretøy, 2023 | Personbileiningar (PBE), 2023 | PBEÅDT, 2023 | %-endring, personbileiningar |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | oyvstr | 20/03/2024 01:36 PM | oyvstr | 20/03/2024 01:36 PM | 1019 Masfjordnes – Duesund | 60 538 | 69 940 | 192 | 71 799 | 84 635 | 232 | 21 % |
2 | oyvstr | 20/03/2024 01:39 PM | oyvstr | 20/03/2024 01:39 PM | 1020 Hatvik – Venjaneset | 349 073 | 443 253 | 1 214 | 398 742 | 534 064 | 1 463 | 20 % |
3 | oyvstr | 20/03/2024 01:40 PM | oyvstr | 20/03/2024 01:40 PM | 1021 Halhjem – Våge | 189 087 | 234 350 | 642 | 202 411 | 254 741 | 698 | 9 % |
4 | oyvstr | 20/03/2024 01:43 PM | oyvstr | 20/03/2024 01:43 PM | 1022 Krokeide – Hufthamar | 348 649 | 480 245 | 1 316 | 375 378 | 502 832 | 1 378 | 5 % |
5 | oyvstr | 20/03/2024 01:49 PM | oyvstr | 20/03/2024 01:49 PM | 1023 Husavik – Sandvikvåg | 74 772 | 104 921 | 287 | 76 709 | 101 142 | 277 | -4 % |
6 | oyvstr | 20/03/2024 01:50 PM | oyvstr | 20/03/2024 01:50 PM | 1024 Kvanndal – Utne | 91 824 | 171 805 | 471 | 87 032 | 162 421 | 445 | -5 % |
7 | oyvstr | 20/03/2024 01:52 PM | oyvstr | 20/03/2024 01:52 PM | 1025 Kinsarvik – Utne | 19 410 | 25 765 | 71 | 21 518 | 29 071 | 80 | 13 % |
8 | oyvstr | 20/03/2024 01:53 PM | oyvstr | 20/03/2024 01:53 PM | 1026 Jondal – Tørvikbygd | 269 211 | 412 302 | 1 130 | 288 942 | 439 665 | 1 205 | 7 % |
9 | oyvstr | 20/03/2024 01:54 PM | oyvstr | 20/03/2024 01:54 PM | 1027 Gjermundshamn – Varaldsøy – Årsnes | 252 260 | 370 007 | 1 014 | 241 732 | 355 578 | 974 | -4 % |
10 | oyvstr | 20/03/2024 01:55 PM | oyvstr | 20/03/2024 01:55 PM | 1028 Fedje – Sævrøy | 51 064 | 60 990 | 167 | 58 574 | 70 630 | 194 | 16 % |
11 | oyvstr | 20/03/2024 02:00 PM | oyvstr | 20/03/2024 02:00 PM | 1029 Leirvåg – Sløvåg | 234 575 | 386 377 | 1 059 | 243 467 | 406 697 | 1 114 | 5 % |
13 | oyvstr | 20/03/2024 02:05 PM | oyvstr | 20/03/2024 02:05 PM | 1030 Langevåg – Buavåg | 81 793 | 107 485 | 294 | 79 169 | 105 956 | 290 | -1 % |
14 | oyvstr | 20/03/2024 02:05 PM | oyvstr | 20/03/2024 02:05 PM | 1031 Skånevik – Matre – Utåker | 67 102 | 107 083 | 293 | 62 938 | 100 760 | 276 | -6 % |
15 | oyvstr | 20/03/2024 02:06 PM | oyvstr | 20/03/2024 02:06 PM | 1032 Skjersholmane – Ranavik | 200 367 | 319 012 | 874 | 207 312 | 326 004 | 893 | 2 % |
16 | oyvstr | 20/03/2024 02:07 PM | oyvstr | 20/03/2024 02:07 PM | 1033 Jektevik – Nordhuglo – Hodnanes | 205 112 | 271 840 | 745 | 209 334 | 272 482 | 747 | 0 % |
18 | oyvstr | 20/03/2024 02:12 PM | oyvstr | 20/03/2024 02:12 PM | 1034 Fjelberg – Sydnes – Utbjoa | 27 057 | 38 842 | 105 | 27 778 | 40 215 | 110 | 5 % |
19 | oyvstr | 20/03/2024 02:18 PM | oyvstr | 20/03/2024 02:18 PM | 1035 Klokkarvik – Lerøy – Bjelkarøy – Hjellestad | 27 705 | 38 482 | 105 | 27 778 | 40 215 | 110 | 5 % |
20 | oyvstr | 20/03/2024 02:18 PM | oyvstr | 20/03/2024 02:18 PM | 1037 Barmen – Barmsund | 5 886 | 6 542 | 18 | 4 924 | 5 763 | 16 | -12 % |
21 | oyvstr | 20/03/2024 02:19 PM | oyvstr | 20/03/2024 02:19 PM | 1038 Stårheim – Isane | 113 656 | 164 092 | 450 | 121 270 | 174 182 | 477 | 6 % |
22 | oyvstr | 20/03/2024 02:20 PM | oyvstr | 20/03/2024 02:20 PM | 1039 Måløy – Husevågøy – Oldeide | 68 616 | 100 844 | 276 | 70 338 | 99 803 | 273 | -1 % |
23 | oyvstr | 20/03/2024 02:20 PM | oyvstr | 20/03/2024 02:20 PM | 1040 Askvoll – Gjervik – Fure – Værlandet * | 98 899 | 128 714 | 353 | I/A | I/A | I/A | I/A |
24 | oyvstr | 20/03/2024 02:21 PM | oyvstr | 20/03/2024 02:21 PM | 1041 Daløy – Haldorsneset | 22 109 | 26 912 | 74 | 27 761 | 35 208 | 96 | 31 % |
25 | oyvstr | 20/03/2024 02:22 PM | oyvstr | 20/03/2024 02:22 PM | 1042 Rysjedalsvika – Rutledal – Krakhella | 48 578 | 66 881 | 183 | 54 725 | 80 130 | 220 | 20 % |
26 | oyvstr | 20/03/2024 02:22 PM | oyvstr | 20/03/2024 02:22 PM | 1043 Hisarøy – Mjånes | 4 463 | 5 014 | 14 | 4 847 | 5 089 | 14 | 1% |
27 | oyvstr | 20/03/2024 02:23 PM | oyvstr | 20/03/2024 02:23 PM | 1131 Kaupanger – Frønningen | 1 244 | 1 742 | 5 | 1 707 | 2 390 | 7 | 37 % |
28 | oyvstr | 20/03/2024 02:24 PM | oyvstr | 20/03/2024 02:24 PM | 1132 Ortnevik – Måren – Nordeide | 7 803 | 10 925 | 30 | 7 690 | 10 766 | 29 | -1 % |
29 | oyvstr | 20/03/2024 02:24 PM | oyvstr | 20/03/2024 02:24 PM | 1140 Askvoll – Gjervik – Fure – Askvoll | I/A | I/A | I/A | 83 244 | 99 108 | 272 | I/A |
30 | oyvstr | 20/03/2024 02:24 PM | oyvstr | 20/03/2024 02:24 PM | 1141 Askvoll – Fure – Værlandet | I/A | I/A | I/A | 27 656 | 39 222 | 107 | I/A |
31 | oyvstr | 20/03/2024 02:25 PM | oyvstr | 20/03/2024 02:25 PM | Totalsum | 2 920 853 | 4 147 353 | 11 363 | 3 086 696 | 4 372 262 | 11 979 | 5 % |
*) Sambandet har endra nummer og namn frå 2022 til 2023
Driftsregularitet for fylkesvegferjene
wdt_ID | wdt_created_by | wdt_created_at | wdt_last_edited_by | wdt_last_edited_at | Samband | Regularitet | Regularitet eksl. force majeure |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | oyvstr | 19/03/2024 10:35 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:35 AM | 1019 Masfjordnes – Duesund | 99,89 % | 99,89 % |
2 | oyvstr | 19/03/2024 10:36 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:36 AM | 1020 Hatvik – Venjaneset | 99,55 % | 99,75 % |
3 | oyvstr | 19/03/2024 10:36 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:36 AM | 1021 Halhjem – Våge | 99,95 % | 99,95 % |
4 | oyvstr | 19/03/2024 10:37 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:37 AM | 1022 Krokeide – Hufthamar | 99,93 % | 99,94 % |
5 | oyvstr | 19/03/2024 10:37 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:37 AM | 1023 Husavik – Sandvikvåg | 100,00 % | 100,00 % |
6 | oyvstr | 19/03/2024 10:38 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:38 AM | 1024 Kvanndal – Utne | 98,56 % | 99,83 % |
7 | oyvstr | 19/03/2024 10:38 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:54 AM | 1025 Kinsarvik – Utne | 99,61 % | 99,66 % |
8 | oyvstr | 19/03/2024 10:38 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:38 AM | 1026 Jondal – Tørvikbygd | 99,74 % | 99,84 % |
9 | oyvstr | 19/03/2024 10:39 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:39 AM | 1027 Gjermundshamn – Varaldsøy – Årsnes | 98,69 % | 99,60 % |
10 | oyvstr | 19/03/2024 10:45 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:45 AM | 1028 Fedje – Sævrøy | 99,01 % | 99,17 % |
11 | oyvstr | 19/03/2024 10:45 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:45 AM | 1029 Leirvåg – Sløvåg | 99,60 % | 99,92 % |
12 | oyvstr | 19/03/2024 10:46 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:46 AM | 1030 Langevåg – Buavåg | 96,20 % | 98,71 % |
13 | oyvstr | 19/03/2024 10:46 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:46 AM | 1031 Skånevik – Matre – Utåker | 99,81 % | 99,86 % |
14 | oyvstr | 19/03/2024 10:46 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:46 AM | 1032 Skjersholmane – Ranavik | 99,43 % | 99,91 % |
15 | oyvstr | 19/03/2024 10:47 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:47 AM | 1033 Jektevik – Nordhuglo – Hodnanes | 99,54 % | 99,75 % |
16 | oyvstr | 19/03/2024 10:47 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:47 AM | 1034 Fjelberg – Sydnes – Utbjoa | 99,55 % | 99,96 % |
17 | oyvstr | 19/03/2024 10:47 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:47 AM | 1035 Klokkarvik – Lerøy – Bjelkarøy – Hjellestad | 99,63 % | 99,75 % |
18 | oyvstr | 19/03/2024 10:48 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:48 AM | 1037 Barmen – Barmsund | 99,39 % | 99,68 % |
19 | oyvstr | 19/03/2024 10:49 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:49 AM | 1038 Stårheim – Isane | 99,87 % | 99,99 % |
20 | oyvstr | 19/03/2024 10:50 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:50 AM | 1039 Måløy – Husevågøy – Oldeide | 99,00 % | 99,05 % |
21 | oyvstr | 19/03/2024 10:51 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:51 AM | 1040 Askvoll – Gjervik – Fure – Værlandet | 99,78 % | 99,84 % |
22 | oyvstr | 19/03/2024 10:51 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:52 AM | 1041 Daløy – Haldorsneset | 100,00 % | 100,00 % |
23 | oyvstr | 19/03/2024 10:51 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:51 AM | 1042 Rysjedalsvika – Rutledal – Krakhella | 99,20 % | 99,55 % |
24 | oyvstr | 19/03/2024 10:52 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:52 AM | 1043 Hisarøy – Mjånes | 100,00 % | 100,00 % |
25 | oyvstr | 19/03/2024 10:52 AM | oyvstr | 19/03/2024 10:52 AM | Sum, Vestland | 99,37 % | 99,74 % |
Oversikt over kontraktar
Kontraktar – ferje
wdt_ID | wdt_created_by | wdt_created_at | wdt_last_edited_by | wdt_last_edited_at | Kontrakt | Kontraktsperiode | Type kontrakt | Operatør |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | oyvstr | 19/03/2024 01:03 PM | oyvstr | 19/03/2024 01:16 PM | Rutepakke 1: Leirvåg – Sløvåg, Fedje – Sævrøy, Krokeide – Hufthamar (starta 01.01.2018), Husavik-Sandvikvåg (starta 01.01.2018), Hatvik-Venjaneset, Halhjem-Våge, Langevåg-Buavåg |
01.01.2020 (2018) – 31.12.2029 | Bruttokontrakt | Fjord 1 AS |
2 | oyvstr | 19/03/2024 01:07 PM | oyvstr | 19/03/2024 01:09 PM | Rutepakke 2: Skjersholmane – Ranavik, Jektavik – Nordhuglo – Hodnanes Gjermundshamn – Varaldsøy – Årsnes, Jondal – Tørvikbygd |
01.01.2020 – 31.12.2028 (+1) | Bruttokontrakt | Fjord 1 AS |
3 | oyvstr | 19/03/2024 01:08 PM | oyvstr | 19/03/2024 01:08 PM | Rutepakke 3: Klokkarvik – Hjellestad, Fjellberg – Sydnes – Utbjoa |
01.01.2020 – 31.12.2028 (+1) | Bruttokontrakt | Norled AS |
4 | oyvstr | 19/03/2024 01:08 PM | oyvstr | 19/03/2024 01:08 PM | Rutepakke 4: Masfjordnes – Duesund |
01.01.2019 – 31.12.2028 (+1) | Bruttokontrakt | Wergeland AS |
5 | oyvstr | 19/03/2024 01:09 PM | oyvstr | 19/03/2024 01:09 PM | Rutepakke 5: Kvanndal – Utne, Kinsarvik – Utne, Skånevik – Matre – Utåker |
01.01.2020 – 31.12.2028 (+1) | Bruttokontrakt | Boreal AS |
6 | oyvstr | 19/03/2024 01:12 PM | oyvstr | 19/03/2024 01:17 PM | Fire fylkesvegsamband: Måløy – Oldeide – Husevågøy (starta 01.01.2017) Rysjedalsvika – Rutledal – Krakhella – Losna (starta 01.01.2018) Isane – Stårheim (starta 01.01.2017) Askvoll – Gjervik – Fure – Værlandet (starta 01.01.2016) |
01.01.2016 – 31.12.2026 (opsjon utløyst) | Nettokontrakt | Fjord 1 AS |
8 | oyvstr | 19/03/2024 01:14 PM | oyvstr | 19/03/2024 01:14 PM | Mjånes – Hisarøy | 01.09.2013 – 31.12.2026 (opsjon utløyst) | Nettokontrakt | Wergeland AS |
9 | oyvstr | 19/03/2024 01:48 PM | oyvstr | 19/03/2024 01:48 PM | Barmen – Barmsund | 01.06.2019 – 31.05.2029 (+ inntil 24 mnd) | Nettokontrakt | Vidar Hop Skyssbåter AS |
10 | oyvstr | 19/03/2024 01:48 PM | oyvstr | 19/03/2024 01:48 PM | Daløy – Haldorsneset | 01.01.2020 – 31.12.2026 (opsjon utløyst) | Nettokontrakt | GulenSkyss AS |
Kontraktar – båt
wdt_ID | wdt_created_by | wdt_created_at | wdt_last_edited_by | wdt_last_edited_at | Kontrakt | Kontraktsperiode | Type kontrakt | Operatør |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
11 | oyvstr | 19/03/2024 02:07 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:07 PM | Sunnhordland – Austevoll – Bergen Lokalbåt Austevoll |
01.01.2014 – 31.12.2027 | Bruttokontrakt | Norled AS |
12 | oyvstr | 19/03/2024 02:08 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:08 PM | Espevær – Eidesvik Hellesøy – Lyngøy – Hernar |
01.01.2014 – 31.12.2027 | Nettokontrakt | GulenSkyss AS |
13 | oyvstr | 19/03/2024 02:08 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:09 PM | Rosendal – Bergen Reksteren – Våge – Os |
01.01.2014 – 31.12.2027 | Nettokontrakt | L. Rødne & Sønner AS |
14 | oyvstr | 19/03/2024 02:09 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:09 PM | Kleppestø – Strandkaien | 01.01.2023 – 19.01.2026 | Bruttokontrakt | Norled AS |
15 | oyvstr | 19/03/2024 02:10 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:10 PM | Knarvik – Frekhaug – Strandkaien | 01.01.2023 – 19.01.2025 | Bruttokontrakt | Norled AS |
16 | oyvstr | 19/03/2024 02:10 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:10 PM | Turistrute Hardanger (Norheimsund – Eidfjord, sommarrute) | 01.05.2020 – 31.10.2024 (1+1) | Nettokontrakt | Norled AS |
17 | oyvstr | 19/03/2024 02:11 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:11 PM | Lokalrute Geitanger – Knapskog | 01.07.2019 – 01.07.2026 | Nettokontrakt | Geitanger Transport AS |
18 | oyvstr | 19/03/2024 02:11 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:11 PM | Lokalrute Osterfjorden | 01.08.2019 – 31.07.2026 | Nettokontrakt | Osterøy Ferjeselskap AS |
19 | oyvstr | 19/03/2024 02:12 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:12 PM | Hurtigbåt Bergen – Nordfjord / Sogn Nordfjord – Bergen Sogn – Bergen Bergen – Flåm (sommarrute) |
01.05.2022 – 30.11.2025 (+1) | Nettokontrakt | Norled AS |
20 | oyvstr | 19/03/2024 02:13 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:13 PM | Lokalbåt Gulen og Solund Gulen – Ytre Solund Hardbakke – Nåra – Mjømna Hardbakke – Kolgrov – Utvær Gåsvær – Midtre Solund – Hardbakke Nord-Solund |
01.05.2022 – 24.06.2029 (1+1) | Bruttokontrakt | Vidar Hop Skyssbåt AS |
21 | oyvstr | 19/03/2024 02:14 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:14 PM | Lokalbåt Lærdal, Vik og Høyanger Vik – Ortnevik Ortnevik – Måren – Nordeide Kaupanger – Frønningen (ferje) |
01.05.2012 – 30.04.2024 | Bruttokontrakt | Fjord1 AS |
22 | oyvstr | 19/03/2024 02:17 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:17 PM | Lokalbåt Florø, Bremanger og Vågsøy Florøbassenget (fleire ruter) Kystvegekspressen Florø – Smørhamn – Måløy Måløy – Silda / Måløy – Hennøystrand |
01.05.2012 – 30.04.2024 | Bruttokontrakt | Fjord1 AS |
23 | oyvstr | 19/03/2024 02:18 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:18 PM | Lokale båtruter i Sogn og Fjordane Florøbassenget (nord / sør / vest) Måløy – Silda / Måløy – Gangsøy – Risøy Vik – Ortnevik / Ortnevik – Måren – Nordeide Kaupanger – Frønningen (ferje) |
01.05.2024 – 30.04.2036 (+2) | Bruttokontrakt | Norled AS |
24 | oyvstr | 19/03/2024 02:19 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:19 PM | Kystvegekspressen Selje – Måløy – Flora | 01.05.2024 – 30.04.2025 (+4) | Bruttokontrakt | Norled AS |
25 | oyvstr | 19/03/2024 02:19 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:19 PM | Godsbåt Bergen – Gulen, Solund og Askvoll | 16.08.2022 – 15.08.2027 (2+2) | Nettokontrakt | Vidar Hop Skyssbåt AS |
Kontraktar – buss
wdt_ID | wdt_created_by | wdt_created_at | wdt_last_edited_by | wdt_last_edited_at | Kontrakt | Kontraktsperiode | Type kontrakt | Operatør |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
11 | oyvstr | 19/03/2024 02:00 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:00 PM | Bergen sør, inkl. Os og Austevoll | 16.08.2019 – 25.06.2028 (1+1) | Bruttokontrakt | Tide Buss AS |
12 | oyvstr | 19/03/2024 02:01 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:01 PM | Bergen sentrum | 01.12.2020 – 30.06.2030 (1+1) | Bruttokontrakt | Tide Buss og Bane AS |
13 | oyvstr | 19/03/2024 02:02 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:02 PM | Bergen nord, inkl. Osterøy og servicelinjene | 01.10.2020 – 30.06.2030 (1+1) | Bruttokontrakt | Tide Buss AS |
14 | oyvstr | 19/03/2024 02:02 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:02 PM | Vest (Øygarden / Askøy) | 25.06.2019 – 25.05.2028 (+1+1) | Bruttokontrakt | Tide Buss AS |
15 | oyvstr | 19/03/2024 02:03 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:03 PM | Nordhordland | 16.08.2018 – 15.08.2027 | Bruttokontrakt | Vy Buss AS |
16 | oyvstr | 19/03/2024 02:03 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:03 PM | Sunnhordland | 02.07.2017 – 28.06.2026 | Bruttokontrakt | Tide Buss AS |
17 | oyvstr | 19/03/2024 02:04 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:04 PM | Hardanger / Voss | 16.08.2016 – 22.06.2025 | Bruttokontrakt | Tide Buss AS |
18 | oyvstr | 19/03/2024 02:04 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:04 PM | Modalen / Vaksdal | 16.08.2016 – 22.06.2025 | Bruttokontrakt | Modalen – Eksingedalen Billag AS |
19 | oyvstr | 19/03/2024 02:05 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:05 PM | Sogn | 19.06.2017 – 22.06.2026 | Bruttokontrakt | Tide Buss AS |
20 | oyvstr | 19/03/2024 02:06 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:06 PM | Sunnfjord | 20.06.2016 – 23.06.2026 | Bruttokontrakt | Firda Billag AS |
21 | oyvstr | 19/03/2024 02:06 PM | oyvstr | 19/03/2024 02:06 PM | Nordfjord | 23.06.2014 – 19.06.2026 | Bruttokontrakt | Firda Billag AS |
Foto
Fotografia i årsrapporten er tekne av Morten Wanvik, med unntak for bileta frå Haukeland stasjon og Fløen stasjon, som er tekne av Karoline Rage.